Lucky 

演唱:Jason Mraz & Colbie Caillat

 

Do you hear me,I'm talking to you
可曾聽見我的話語
Across the water across the deep blue ocean
跨越了水澤與深海
Under the open sky, oh my, baby I'm trying
開闊的天空之下我正努力嘗試著

Boy I hear you in my dreams
男孩,我在夢中聽見了
I feel your whisper across the sea
我能感受你的低語跨越海洋
I keep you with me in my heart
將之長存心中
You make it easier when life gets hard
當人生艱困現前,這令我好過些

Lucky I'm in love with my best friend
何其有幸與摯友陷入愛河
Lucky to have been where I have been
何其幸運經過那些曾經
Lucky to be coming home again
何其幸運我再次回到家了
Ooohh ooooh oooh oooh ooh ooh ooh ooh

They don't know how long it takes
人們不懂我花了多少光陰
Waiting for a love like this
等來如今的愛情
Every time we say goodbye
每當我們告別
I wish we had one more kiss
我總希望再多一個吻
I'll wait for you I promise you, I will
我承諾將等著你,我保證

Lucky I'm in love with my best friend
何其有幸與摯友陷入愛河
Lucky to have been where I have been
何其幸運經過那些曾經
Lucky to be coming home again
何其幸運我再次回到家了
Lucky we're in love every way
何其有幸我們愛得多采多姿
Lucky to have stayed where we have stayed
何其幸運那些停留過的曾經
Lucky to be coming home someday
何其有幸再次歸巢的那天

And so I'm sailing through the sea
所以我航過重洋
To an island where we'll meet
航向我們相見的島嶼
You'll hear the music fill the air
你將會聽見空氣中充盈著樂聲
I'll put a flower in your hair
而我將簪朵花在妳的髮間

Though the breezes through trees
穿過微風,穿過樹林
Move so pretty you're all I see
行動如此優美,你是我眼中唯一所見
As the world keeps spinning round
一如這世界不斷旋轉般
You hold me right here right now
此時此刻,你抱住我

I'm lucky I'm in love with my best friend
何其有幸與摯友陷入愛河
Lucky to have been where I have been
何其幸運經過那些曾經
Lucky to be coming home again
何其幸運我再次回到家了
I'm lucky we're in love every way
何其有幸我們愛得多采多姿
Lucky to have stayed where we have stayed
何其幸運那些停留過的曾經
Lucky to be coming home someday
何其有幸再次歸巢的那天

Ooohh ooooh oooh oooh ooh ooh ooh ooh
Ooooh ooooh oooh oooh ooh ooh ooh ooh

 

--

這首歌算是我和Akimo的真實寫照,曾經交往、分手再復合,才發現彼此是心中那個最懂自己的人。

於是也很芭樂地出現在我們的婚禮歌單中,這幾天聽歌,忍不住手癢翻譯,算是很簡單好翻的歌詞,純粹自娛,看官自便。

 

婚禮♥歌曲清單 

arrow
arrow

    小聃 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()